Ik doe het al jaren zo…. GreenlinkIk doe het al jaren zo, en dat gaat prima! Dit is een veel gehoorde opmerking als het gaat over veranderingen. Natuurlijk heb je dan gelijk. Als een bepaalde werkwijze goed gaat, denk je niet na over hoe het anders, beter en efficiënter kan. Toch wil ik graag iets aan je voorleggen.

Goedemiddag, Greenlink met Chris……

Deze zin gaat in vele gevallen vooraf aan een proces wat beter, sneller en efficiënter zou kunnen.

Met grote regelmaat bellen hoveniers mij op om een prijs aan te vragen van bijvoorbeeld een boom. Dit gesprek neemt een paar minuten in beslag en iedereen kan verder. Anders wordt het bij het aanvragen van een compleet beplantingsplan. Je staat er versteld van hoeveel mensen dit lijstje telefonisch afwerken. Dit heeft als gevolg dat degene die dit gesprek aanneemt deze lijst gaat noteren en zal gaan verwerken in een offerte. Degene die deze lijst heeft aangevraagd heeft deze thuis of op zijn kantoor ook al eens opgeschreven en zal deze na het ontvangen van de offerte ook weer gaan invoeren in zijn computer.

Iedereen komt tijd te kort!

Het voorjaar staat voor de deur, de klanten beginnen te bellen en het werk moet zo snel mogelijk afgeleverd worden. Kortom iedereen komt tijd te kort. Nu kunnen we er samen  voor zorgen dat we onze tijd efficiënter indelen. Het is belangrijk om in korte tijd de juiste informatie aangeleverd te krijgen en deze niet meerdere malen te hoeven verwerken.

Offertes maken en bestellen d.m.v. een paar keer klikken…..

Als klant van Greenlink beschik je over je persoonlijke inlogcode om gebruik te maken van een zeer diverse webshop. Online maak je je eigen offertes, deze sla je op als project en kan je eenvoudig transporteren naar Excel. Je eigen briefhoofd er boven plakken en de beplantingslijst kan door naar de klant. Gaat de klus door? Ga naar je opgeslagen projecten, leverdatum invullen en door klikken maar. Het spreekt natuurlijk voor zich dat het bij moeilijke soorten en/of grote aantallen altijd verstandig is om rechtstreeks contact met ons op te nemen.

Persoonlijk contact?!

Uiteraard staat persoonlijk contact bij mij hoog in het vaandel en is iedereen vrij om de prijs via de telefoon of via de mail aan te vragen. Echter vind ik het als verkoper ook mijn taak om iedereen te wijzen op de mogelijkheden die het proces efficiënter kunnen laten verlopen.

Tot slot…

Graag hoor ik wat jij hier van vindt. Doe jij dit liever via de telefoon, per e-mail of werk je al met onze webshop. Laat dan ook onder deze blog je reactie achter. Ook vinden wij het fijn als je deze blog deelt op social media. Hiervoor kan je eenvoudig klikken op de onderstaande knoppen.

Chris Boerakker
Verkoper  Greenlink