Een aantal veel gestelde vragen

Algemeen

Hoe zit het met parkeren

Parkeren doe je gewoon voor de deur. Onze ruime parkeerplaats en laaddocks vergemakkelijken het werk. En onze medewerkers helpen graag een handje mee!

Kunnen mijn klanten ook alleen bij jullie binnen?

Om onze klanten (jou en jouw collega’s!) te beschermen, moeten we dit weigeren. We worden liever geen concurrent van onze eigen klanten. Maar samen met jou zijn ze natuurlijk welkom!

Mag iedereen bij Greenlink binnen?

Greenlink is een groothandel, wat wil zeggen dat we er speciaal zijn voor ondernemers in de groene sector. Alleen ondernemers die ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel, kunnen dus klant worden van Greenlink. We verkopen alleen aan zogeheten groene wederverkopers zoals:

  • Hoveniersbedrijven
  • Tuincentra
  • Groothandels in planten
  • Dierentuinen en attractieparken
  • Import- en exportbedrijven van planten
  • Detailhandels in planten
  • Ambulante ondernemingen in planten
  • Verhuurders van planten
  • Andere groengerelateerde bedrijven

Particulieren kunnen bij ons dus geen aankopen doen. Wel mogen onze klanten particulieren meebrengen om samen de gewenste producten uit te zoeken of inspiratie op te doen (onze planten zijn gecodeerd geprijsd). Om onze eigen klanten te beschermen, vragen we altijd om een KvK-nummer.

Mag ik ook klanten meenemen naar Greenlink?

Natuurlijk. En in onze ontvangstruimte kun je in alle rust aan tafel overleggen. Bovendien zijn onze producten voorzien van gecodeerde prijzen, zodat je zelf jouw eigen prijs voor je klanten kan bepalen.

Verhuren jullie ook planten?

Nee, bij Greenlink verhuren we geen planten. Wel kunnen we adressen verstrekken van betrouwbare verhuurbedrijven.

Verkoopt Greenlink alleen planten of ook andere producten?

Wij verkopen niet alleen boomkwekerijproducten, vaste planten en bamboe, maar ook aanverwante producten zoals grond, potten, boompalen en dergelijke. Eigenlijk verkopen we alles wat je nodig hebt om van je planten en bomen te kunnen genieten. Op deze website vind je ons volledige assortiment.

Waar zitten jullie precies?

Duitslandlaan 2, 2391 PA Hazerswoude. Zie onze contactpagina voor meer informatie.

Wat zijn jullie openingstijden?

Je bent het hele jaar welkom op maandag t/m vrijdag van 7.30 tot 17.00 uur. In maart, april, mei, oktober en november tevens op zaterdag van 7.30 tot 11.30 uur open.

Zijn jullie ook op zaterdag open?

Alleen in het voorjaar en het najaar: maart, april, mei, oktober en november zijn we op zaterdag van 7.30 tot 11.30 uur open.

Prijs en kwaliteit

Hoe weet ik hoe het met de kwaliteit van de planten gesteld is?

Voor een groot deel kun je dat zien. Verder werken we met vaste leveranciers die hun betrouwbaarheid bewezen hebben. We streven naar een uniform product, het hele jaar door. Bij Greenlink staan we bekend om onze kwaliteit en doen er alles aan om die naam hoog te houden!

Dit wordt door de Naktuinbouw jaarlijks, vaak meerdere malen, gecontroleerd.

Hoe weet ik zeker dat ik de door mij uitgezochte plant ook werkelijk krijg?

Je kunt de gewenste planten met jouw naamlabels labelen. Wij staan er vervolgens garant voor dat de betreffende plant in jouw wagen komt. Maar we kunnen de plant(en) natuurlijk ook op de gewenste locatie bezorgen.

Houden jullie ook uitverkoop?

We hebben regelmatig aanbiedingen. Op deze website, op Facebook maar vooral bij ons op locatie kun je die terugvinden.

Ik heb een groot aantal van een bepaald product nodig. Krijg ik dan korting?

Meestal offreren we een speciale prijs voor grote aantallen. Neem even contact met ons op, dan kunnen we hier meteen een afspraak over maken.

Moet ik contant betalen?

Afrekenen kan op meerdere manieren: contant, met pin of via een doorlopende machtiging.

Rekenen jullie extra kosten voor fust?

De kosten voor fust berekenen we door volgens landelijk afgesproken prijzen. Zo kunt u de fust weer bij ons, maar ook bij onze collega’s inleveren. Daartoe houden wij voor u een fustadministratie bij.

Zijn de prijzen het hele jaar hetzelfde?

Daar streven we wel naar. Alleen marktinvloeden kunnen voor minimale prijsveranderingen zorgen.

Service

Bezorgen jullie ook op locatie?

Jazeker, wij bezorgen alle dagen van de week door het hele land, tegen kostprijs. Onze medewerkers horen graag van u wanneer en wat ze bij u mogen bezorgen. Dat kunt u overigens ook via onze website doorgeven. Eventueel hebben wij een auto met een kraan (met acht meter reikwijdte) tot onze beschikking. Ook bij opdrachten in het buitenland bezorgen wij graag. Dan nemen we desgewenst ook uw gereedschap of andere artikelen zoals hout en stenen mee.

Houden jullie ook planten apart?

Jazeker. De planten die u uitkiest, houden wij maximaal veertien dagen apart. Uiteraard zorgen wij er ondertussen goed voor!

Ik ben op zoek naar een speciaal product. Kan ik die zoekopdracht bij jullie neerleggen?

Graag zelfs. Wij helpen veel klanten bij het bemachtigen van bijzondere producten. Het gemakkelijkst is als u ons even belt, dan kunnen we meteen vertellen op welke termijn we het product voor u in huis denken te hebben.

Kan ik teveel besteld gras retourneren?

Nee, reeds besteld gras kan niet worden geretourneerd.

Kunnen jullie me ook helpen bij een tuinontwerp

Natuurlijk ! Je kunt op deze website terecht bij Kenniscentrum/ontwerpservice.

Wat doen jullie met klachten?

Klachten nemen wij altijd serieus. Ook dragen wij zorg voor een eerlijke en nauwkeurige afhandeling.

Wat kan ik van de service verwachten?

Eerlijk gezegd: veel. Wij zorgen niet alleen goed voor onze planten, maar ook voor onze klanten. Vraag het gerust als je bij Greenlink bent.

Werkwijze

Heb ik een pasje nodig om bij Greenlink binnen te mogen?

Dat is niet nodig. Voor ons ben je geen pasje of nummer. Wij hebben ook geen klantenkaart of andere commerciële middelen. We houden het graag persoonlijk.

Hoe lang is de gemiddelde levertijd?

Zo kort mogelijk! Afhankelijk van het seizoen kun je uitgaan van maximaal een week. Maar laat het ons weten als je haast hebt, wij denken graag met je mee.

Hoe weet ik wat jullie precies op voorraad hebben?

Als je je aanmeldt op deze site, krijg je van ons een wachtwoord. Hiermee heb je direct inzicht in onze voorraadlijst, compleet met prijzen. Deze lijst wordt elk kwartier bijgewerkt. Bovendien kun je dan meteen bestellen en eventueel onze transportservice reserveren.

Is er een minimale bestelhoeveelheid?

Bij Greenlink hoef je slechts één artikel af te nemen om als volwaardige klant behandeld te worden.

Kan ik ook per e-mail bestellen?

Bestellen kan op verschillende manieren: via internet, mail, fax of telefoon. Voor onze digitale bestelservice hebben we een snel en betrouwbaar systeem. Als je je aanmeldt op deze site, krijg je van ons een wachtwoord. Hiermee heb je direct inzicht in onze voorraadlijst, compleet met prijzen. Deze lijst wordt elk kwartier bijgewerkt. Bovendien kun je dan meteen bestellen en eventueel onze transportservice reserveren.

Moet ik de planten zelf direct meenemen?

Dat kan, maar dat hoeft niet. Kopen bij Greenlink kan op meerdere manieren:

  • Je zet de planten op je elektrowagen en neemt ze direct mee.
  • Je belt, faxt of mailt je bestellijst door of bestelt online. Vervolgens bezorgen wij de levering of je haalt hem zelf op.
  • Je labelt de planten met naamlabels en wij zetten ze vervolgens voor je klaar. Ook kun je ze op een later tijdstip ophalen of tegen kostprijs laten bezorgen. (Eventueel hebben wij een kraan tot onze beschikking.)

Heb je een vraag die hier niet tussen staat? Stuur ons een bericht!

Je kunt ook bellen met ons op telefoonnummer:

+31(0)172 214110