In de editie van 17 februari van het vakblad Tuin+Landschap staat een uitgebreid artikel over Greenlink waarin directeur Fred de Koning met trots en vol passie Greenlink vertegenwoordigt. Hij vertelt over hét unieke en bijzondere van de organisatie.
Het onderscheidend vermogen van Greenlink is onder meer kwaliteit, flexibiliteit en het ontzorgen van onze klanten.

Met dit artikel in het vakblad daag ik u uit om voor de spiegel te gaan staan en de vraag te stellen:
“Wat maakt mij of mijn bedrijf uniek en bijzonder?” ofWat is mijn kracht en waar kan ik mij nog verbeteren?”.
Wees daarbij niet te streng voor uzelf want ieder mens en bedrijf is uniek én bijzonder.

iedereen is uniek en bijzonder .greenlink

Aan mijn leerlingen op het voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs mag ik de bovenbouwleerlingen dit blok het keuzevak Marketing geven. Uiteraard een héle uitdaging om de pubers van 15, 16 en 17 jaar kennis te laten maken met Marketing en ik daag hen uit om de USP te beschrijven van hun stagebedrijf.
Een mooie uitdagende opdracht voor deze pubers die ik u dus ook graag wil voorleggen.

USP…..? Ik hoor en zie u in gedachte fronsen en nadenken. USP staat voor ‘Unique Selling Point’!
Wat maakt uw bedrijf zo bijzonder en uniek waardoor de (potentiële) klant niet om u heen kan.
Is het, net als bij Greenlink, kwaliteit en flexibiliteit of heeft uw bedrijf andere USP’s waarbij u kan denken aan prijs of materieel die u kan inzetten?
Heeft u voldoende én goed personeel in dienst zodat u grootschalige projecten en opdrachten kan oppakken?

Zet u uw USP ook bewust in bij gesprekken met uw (potentiële) klant? Reken maar dat uw orderportefeuille gaat veranderen met de huidige marktomstandigheden in Nederland door factoren waar wij geen invloed op hebben.     

Ik daag u uit om de komende periode positief kritisch naar uw bedrijf te kijken om zo bewust te worden van uw unieke en bijzondere kwaliteiten en te ontdekken waar mogelijk een verbetering moet plaatsvinden om tot een (extra) Unique Selling Point te komen.

Héél veel succes en plezier met uw reflectiemoment en in mijn eerstvolgende blog zal ik terugkomen op de USP en nader inzoomen op de SWOT analyse (sterkte – zwakte analyse), ook al zo’n uitdagende marketing term.

Martijn van der Maat